zondag 23 oktober 2011

Vragen over Personeel Red Star LIne

Vragen:
Herhaaldelijk vertoont de email een vraag over de Red Star Line die jammer genoeg onbeantwoord moet blijven door gebrek aan kennis.  Uw blogger is slechts een gegevens verzamelaar op het internet en geen geschiedkundige! Vandaag vertoon ik een tweetal vragen met het verzoek om antwoorden. Weet u meer? Mail van naar rodesterlijn@gmail.com, de antwoorden worden hier gepubliceerd zodat alle belangstellenden er hun voordeel mee kunnen doen. Kom maar op met die antwoorden!
De vragen:
Zijn er documenten beschikbaar van de bemanningen van de SS Belgenland? Speciaal cruise 1926-1927.
Mijn grootoom  was matroos(? ) op deze rondvaart. Er zijn nog een 8 –tal postkaarten in ons familiebezit die werden verstuurd vanuit Havana, Panamakanaal, Indië en China.
de volgende vraag:
Ik ben op zoek naar info over mijn overgrootvader: Hij zou op de Pennland meegevaren hebben (bemanning) alsook op de Belgica. Zou u mij meer info kunnen bezorgen over deze persoon aub, wat zijn werk was en dergelijke ? Mijn vader heeft nog een heleboel foto's van op de schepen van zijn grootvader.
Alvast bedankt.

Mocht u weten waar het antwoord op deze vragen kan worden verkregen, geef dat dan even door. U maakt er deze nakomelingen van zeevarenden heel gelukkig mee.